Doğa tutkunlarının gözde rotası: Kocadağ Yaylası

Samsun’da bulunan Kocadağ Yaylası büyüleyici ambiyansıyla doğa tutkunlarının gözde rotaları arasında yer alıyor

Off-road, yamaç paraşütü ve doğa yürüyüşü gibi ‎birçok doğa sporuna ev sahipliği yapan Kocadağ Yaylası, ziyaretçilerine gün içinde birkaç mevsim yaşatıyor.

Kentte doğa turizminde önemli bir yere sahip olan yayla, aynı zamanda Samsun’un panaromik manzarasını seyretmek isteyen vatandaşların da uğrak noktaları arasında bulunuyor

“Teknoloji buraya uğramasın mümkünse”

Kar yağdığı için eşi ve köpekleriyle birlikte yaylaya çıktıklarını belirten Emrullah Sekmen,  “25 yıldır Kocadağ’a senede ortalama 50 kez geliyoruz. Samsun’un en büyük değerlerinden bir tanesi Kocadağ Yaylası. Hem trekking hem de kış turizmi anlamında güzel bir yer. Özellikle temmuz, ağustos aylarında Samsun’da nem değerinin çok yüksek olduğu zamanlar. Biz aşağıda bunaldığımızda direkt tası tarağı toplayıp sabah erken saatte Kocadağ’a geliyoruz, çadırımızı kuruyoruz günü burada geçiriyoruz, gece geç saatlerde eve dönüyoruz. Teknoloji buraya uğramasın mümkünse. Çünkü burada yol güzelleştikçe herkes geliyor. Müthiş bir kirlilik var yaylada yaz, kış. Burada kamp kurmadan önce etrafta mıntıka temizliği yapmak zorundayız, yakılabilecek olanları yakıyoruz diğerlerini aşağıda en yakın çöp kovasına götürmeyi tercih ediyoruz. dedi.

Kocadağ Yaylası ve çevresindeki ağaçlarla oluşan kış manzarası havadan görüntülendi