Bakan Ersoy turizm sektör temsilcileriyle bir araya geldi

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Anadolu yakası turizm sektör temsilcileriyle bir araya geldi

Anadolu yakası turizm sektör temsilcileriyle bir araya gelen Ersoy, İstanbul’un 2023’te yaklaşık 17,4 milyon yabancı ziyaretçiyi ağırlayarak tüm zamanların rekorunu kırdığını söyledi.

İstanbul’un 38. destinasyon olarak restoran derecelendirme sistemi Michelin’in seçkisinde yer aldığının altını çizen Ersoy, 77’si İstanbul, 15’i İzmir ve 19’u Bodrum’da olmak üzere toplam 111 restoranın Michelin Rehberi’nde yer aldığını dile getirdi.

Turizmde ürün çeşitliliğini artırmanın önemine de değinen Ersoy, “Gastronomi, arkeoloji, doğa, spor, mavi yolculuk, tren yolculuğu, inanç, kültür ve bisiklet rotaları, festivaller derken, bugün 60’tan fazla ürün sunan bir turizm ülkesi konumuna geldik. Bu çeşitlilik, Türkiye’nin 81 ilinin sunabileceği zenginliğin bir sonucudur. Biz bunları devreye aldık, almaya devam ediyoruz. Yani 12 aya ve 81 ile yayılmış bir sezonun adımlarını attık, atıyoruz.” diye konuştu.

“İstanbul’un Avrupa’nın bir numaralı kruvaziyer destinasyonu olması konusunda iddialıyız”

Ersoy, kruvaziyer turizminin İstanbul’un önemli turizm başlıklarından biri olduğunu belirterek, “İstanbul’a yönelik talebe yetişmek adına yeni bir port ihtiyacı olacağını da biliyoruz. Bunun için gerekli adımları Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızla birlikte atıyoruz. İstanbul’un, Avrupa’nın bir numaralı kruvaziyer destinasyonu olması konusunda iddialıyız.” dedi.

Bakan Ersoy, 2021’de İstanbul’da başlayan Türkiye Kültür Yolu Festivallerinin sayısının 16’ya ulaştığını kaydederek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Büyükşehir belediyelerinden bir talebimiz var. İl Turizm Master Planlarını hazırlamalarını bekliyoruz. İstanbul söz konusu olunca çok kapsamlı bir çalışma yapılması ve hızlıca uygulamaya geçilmesi lazım. Bakanlık, TGA, Büyükşehir Belediyesi ve sizler gibi şehirdeki her bir paydaşımızla, iş birliği içinde çalışarak İstanbul’u geleceğe taşımak zorundayız. Çok başlılığı önleyen bu birlikteliğin ortak bir akılla yön vereceği İstanbul, her türlü engeli aşıp hedeflerine ulaşacaktır. Sizden ricam başkan adaylarının bu noktadaki hassasiyetlerine, duruşlarına ve yaklaşımlarına dikkat etmeniz. Zira artık İstanbul’un zaman kaybetme lüksü yok. Rüzgarı yakalamışken, ‘Durmak yok yola devam’ demeliyiz.”