Aksaray, Konya ve Ankara sınırları içerisinde yer alan Türkiye’nin en büyük ikinci gölü olan Tuz Gölü, hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte pigment salgılamaya başlayan algler ve diğer mikroorganizmalar nedeniyle pembe renge büründü.
HER YIL BİNLERCE TURİSTİN UĞRAK NOKTASI
Türkiye’nin tuz ihtiyacının büyük bir bölümünü karşılayan Tuz Gölü pembe renge büründü. Allı turnaların kuluçkaya yattığı ve beslenmelerini en iyi şekilde karşıladıkları Tuz Gölü pembe rengiyle dron ile görüntülendi.
Eşsiz manzarası ile görenleri hayran bırakan Tuz Gölü şimdi de pembe rengiyle ilgi çekiyor. Her yıl binlerce yerli ve yabancı turisti ağırlayan Tuz Gölü’nde algler, sıcaklık ve birlikte tuz oranının artması ile birlikte pigment salgılayarak kedilerini korumaya alıyor. Yaşanan bu doğa olayı ile göl pembeye bürünüyor.

FLAMİNGOLAR İÇİN ÖNEMLİ BİR BESİN KAYNAĞI
Yaşanan doğa olayını anlatan Jeoloji Mühendisleri Odası Aksaray İl Temsilcisi Tayfun Aydın, “Türkiye’nin ikinci büyük gölü olan Tuz Gölü yaz aylarında artan sıcaklık ve buharlamaya bağla olarak kırmızı ve pembe renge bürünmektedir. Şu anda gördüğünüz gibi pembe ve kırmızı renktedir.” diye konuştu.
Bu durumun aslında bir doğa olayı olduğunu vurgulayan Aydın, “Tuz Gölü’nde yaşayan canlıların aşırı bunaltıcı sıcaklık ve artan tuz oranından kendilerini korumak amacıyla göle yaydıkları pigmentlerden kaynaklanıyor. Bu pigmentler göle kırmızı ve pembe rengi veriyor. Burada en çok bulunan mikroorganizma ise alglerdir. Bu algler aynı zamanda flamingolar için de önemli bir besin kaynağıdır.” dedi.


Kaynak: İHA
1 yorum
lütfen koruyalım