Gümüşhane’de 1000 yıl önce yapıldığı söylenen ve 112 yıldır ibadet edilmeyen Küçük Camii, restorasyon sürecinin tamamlanmasının ardından cuma namazı ile birlikte ibadete açıldı.
Tarihi Süleymaniye Mahallesi’ndeki camide, Vakıflar Genel Müdürlüğünce 2005’ten itibaren aralıklarla sürdürülen onarım ve tadilat tamamlandı.

1914 YILINA KADAR İBADET EDİLİYORDU
Cami, İl Müftüsü Hayri Erenay’ın kıldırdığı cuma namazıyla yeniden ibadete açıldı.
Erenay, kayıtlarda Küçük Camii’nin 1000 yıl önce inşa edildiğine ilişkin bilgiler yer aldığını söyledi.
Caminin orijinalliği bozulmadan bugüne kadar ayakta kaldığına işaret eden Erenay, “Kare plan üzerine inşa edilen yapı, tipik bir Selçuklu ve Danişment mimarisinin önemli temsilcilerinden biri olarak ayakta durmaktadır. Camimizde 1914 yılına kadar ibadet edilmiş ancak bu tarihten sonra çeşitli nedenlerle ibadete kapanmıştır.” dedi.

“BURASI YÜZ YILI AŞKIN SÜREDİR İBADETSİZ, CEMAATSİZ KALMIŞTI”
Vakıflar Bölge Müdürlüğünce camide yapılan bakım ve onarımın 2025’te tamamlandığını anlatan Erenay, çalışmalarla caminin aslına uygun hale getirildiğini vurguladı.
Erenay, “Burası yüz yılı aşkın süredir ibadetsiz, cemaatsiz kalmıştı. Bu yalnızlığı sona erdirmek ve camimizi yeniden ibadete kazandırmak amacıyla İl Müftülüğü olarak çalışma başlattık. Bugün ilk cuma namazımızı eda ettik. İnşallah bundan sonra burada düzenli olarak ibadet edilmeye devam edilecek. Uzun yıllardır garip kalan bu mabedi yeniden secdeyle ve cemaatle buluşturmuş olduk. Rabb’im emeği geçen herkesten razı olsun.” diye konuştu.

Kaynak: AA